piątek, 29 marca 2024

programyPP10Zajęcia rozwijające zainteresowania i umiejętności dzieci ?w Przedszkolu Publicznym nr 10 w Brzegu.

 

„Z muzyką i tańcem miło płynie czas” to zajęcia rozwijające zainteresowania i umiejętności dzieci, które realizowane są w Grupie „Maluszków” poza podstawą programową.
Głównym celem zajęć jest umuzykalnienie dzieci oraz rozwój ich wrażliwości muzycznej, przygotowującej do nauki poprawnego śpiewania i słuchania muzyki oraz kształcenie estetyki ruchów. Zajęcia opierają się na następujących formach aktywności dzieci: śpiew, ruch przy muzyce, aktywne słuchanie muzyki, gra na instrumentach. 

Każda z w/w form kształci nieco inne dyspozycje i umiejętności. Stosowanie wszystkich umożliwia rozwój osobowości dziecka. Różnorodność form wpływa na urozmaicenie zajęć, pobudza zainteresowania i aktywność, pomaga w utrzymywaniu podatnej na rozproszenie uwagi dziecka.
Katarzyna Kołodziejska.

PROGRAM 

„MALI ODKRYWCY”

Dzieci mają w swojej naturze poszukiwanie i ciągłe odkrywanie nowości. Wczesne dzieciństwo jest najlepszym okresem do przekazywania im wiedzy przyrodniczej. By dziecko mogło odnaleźć się w świecie, musi go badać i odkrywać. Ciekawość i żądza wiedzy są przy tym istotnymi czynnikami dla ich gotowości do poznawczych osiągnięć. 

Program, który proponuję, opiera się na założeniu, że małe dziecko uczy się najpełniej i najskuteczniej poprzez działanie. Poprzez konkretne doświadczanie dochodzi do konkretnych wniosków. Rolą nauczyciela jest wspieranie dziecka w jego odkryciach i działaniach badawczych. Dzięki działaniom nauczyciela umocnimy w dziecku poczucie samodzielności w poszukiwaniu właściwych odpowiedzi.Program własny „Mali odkrywcy” pozostaje w zgodzie z celami wychowania przedszkolnego zawartego w nowej podstawie programowej.

W ciągu roku szkolnego będziemy realizować tematykę:

1. POZNAWANIE BARW ŚWIATA

2. ZABAWY Z POWIETRZEM

3. ZABAWY Z MAGNESAMI

4. TAJEMNICE WODY

5. ZABAWY Z CIENIEM

6. ZIEMIA - KOSMOS 

7. JAK TO DZIAŁA?

8. CZARY – MARY

PROGRAM CZYTELNICZY „ŚWIAT BAJEK”

„Nikt nie rodzi się czytelnikiem, 

czytelnika trzeba wychować”…

Czytanie dzieciom, wychowanie czytelnika  jest dziś potrzebne bardziej niż kiedykolwiek w przeszłości. Żyjemy w świecie informacji i ogromnego postępu wiedzy. 

We współczesnej dobie wszechobecnej telewizji i komputeryzacji książka została odsunięta na dalszy plan. Literatura piękna od zarania dziejów miała wielki wpływ na człowieka poprzez przedstawienie takiego spojrzenia na świat, które albo jest mu dobrze znane albo zupełnie nowe, oferując przez to wzory do myślenia, przeżywania czy zachowania. Ma swój olbrzymi udział w rozwoju osobowości, pomaga zachować równowagę emocjonalną, chroni przed negatywnymi emocjami - smutkiem, żalem, lękiem, gniewem, uczy nowych zachowań, daje wreszcie wzory zachowań. Czytanie rozwija wyobraźnię, wzbogaca słownictwo, otwiera dostęp do skarbnicy ludzkiej myśli i wiedzy. Bez względu na sytuację rodzinną, majątkową czy własne wykształcenie, jeżeli chcą, by ich dziecko było mądre i odnosiło sukcesy w szkole oraz w życiu, codziennie powinni czytać mu głośno przez 20 minut.

Program czytelniczy jest tak dobrany żeby pokazać dzieciom, że mimo codziennego przebywania razem wielu rzeczy nie wiedzą o sobie, a mogą być one ważne i interesujące. Empatię oraz rozwój więzi grupowej staram się stymulować wprowadzając ćwiczenia ukierunkowane na to, co wspólne i podobne. Zastosowałam także wiele ćwiczeń ruchowych umożliwiających odreagowanie napięć i zadań nastawiających na odkrywanie poczucia własnej wartości. Do programu wprowadziłam także rysunek jako, odzwierciedlenie emocjonalnych konfliktów, pragnień, fantazji i postaw.  

 

programPP10 Fotor Collage

 

programyPP10 1 Fotor Collage

Nowiny na pasku