środa, 14 maja 2025

orbis logoPo ponad 100 latach działalności jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek hotelarskich – Orbis – znika z rynku.

Firma zmieniła nazwę na Essendi, co jest efektem decyzji właściciela, grupy AccorInvest, dążącej do ujednolicenia swojej działalności w Europie.

 

Orbis od 2020 roku należał do AccorInvest, która z początkiem maja sama również przeszła rebranding, przyjmując nazwę Essendi. To element szerszej transformacji, której celem – jak podano w komunikacie – jest umocnienie pozycji lidera w Europie i zwiększenie efektywności operacyjnej.

 

Od kilku lat firma koncentruje się na najbardziej rentownych aktywach – głównie w segmencie ekonomicznym i średnim (midscale) – oraz prowadzi dynamiczne zarządzanie portfelem hoteli poprzez przejęcia, renowacje, sprzedaże i zamiany. Na koniec 2024 roku wartość portfela hoteli grupy Essendi oszacowano na 7,8 miliarda euro, a przychody osiągnęły 4 miliardy euro, co oznacza wzrost o 3,1 proc. rok do roku.

 

– Zmiana tożsamości to ukoronowanie naszej transformacji i otwarcie nowego rozdziału w historii grupy. Dzięki zaangażowaniu naszych zespołów osiągnęliśmy konkretne rezultaty: umocniliśmy naszą pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy nasz portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy sytuację finansową – powiedział prezes Essendi, Gilles Clavié, cytowany w komunikacie firmy.

 

Marka Orbis została założona w 1920 roku we Lwowie jako Polskie Biuro Podróży Orbis. W 1951 roku firma rozpoczęła działalność hotelarską, która z czasem stała się jej głównym filarem. W 2020 roku Orbis został w całości przejęty przez AccorInvest. Dziś firma pod marką Essendi zarządza 576 hotelami w 24 krajach i zatrudnia około 20 tys. pracowników. W jej portfelu znajdują się takie marki jak ibis, Novotel czy Mercure.

 

TTG

Nowiny na pasku