piątek, 19 kwietnia 2024

7 masa krytycznaW kilku miastach Polski doszło do precedensów – masa zawiesiła jeżdżenie. I to nie z powodu zimy, ale z powodu realnych działań prorowerowych ze strony urzędów. A w Brzegu? W Brzegu jest nieco odwrotnie.

 

Dlaczego masa w Brzegu wznawia aktywność?


Obiecanki-cacanki przedwyborcze okazują się kiełbasą wyborczą. Kandydat na burmistrza otrzymał 10 postulatów od Rowerowego Brzegu. Przyobiecał zrealizować 8. Zrealizował: zero.
Oczywiście nie wszystkie postulaty możliwe były do realizacji natychmiast i tego nikt nie oczekiwał. Ale były takie do realizacji z bieżących środków. Także te zostały zlekceważone. Całość w tabelce.
Ale to nie jedyne powody. Współpraca idzie jak po grudzie. Lekceważone są uwagi najdrobniejsze – np. ustawienie słupka blokującego – ale i zupełnie poważne – jak porzucenie idei obwodnicy zachodniej na terenie miasta. A decyzję tę podpisali obecni burmistrzowie. Inne sprawy, które z niekorzyścią odbiją się na rowerzystach, to plany zerwania asfaltowych nawierzchni w alejkach rowerowych na terenie parku Centralnego i parku Nad Fosą. Burmistrz lekceważy skargi na łamanie prawa budowlanego w zakresie wysokich krawężników i zbyt szerokich dróg. Efektem jest niegospodarność, na zasadzie: zastaw się a postaw się. Kolejny problem – lekceważenie liczby wypadków drogowych. Itd., itp.
Czarę goryczy dopełnia sprawa ulicy Wolności. Manipulacja opinią publiczną – celowa lub przypadkowa – doprowadziła do utraty zaufania. Urząd głosił, że wyrąb zupełny drzewostanu w pasie drogowym ulicy jest konieczny i powiązał to z… budową drogi rowerowej. Po bliższym zapoznaniu się z projektem wyszło, że 2/3 drzew zostanie wyrąbana pod parking samochodowy a droga rowerowa… to pożal się Boże śmieszka z bruku, z krawężnikami, wytyczona na jednej powierzchni z pieszymi i kończąca się… na trawniku.
Przykład ulicy Wolności – to efekt polityki burmistrza, który — ślepy na głosy społeczne – ufa do granic absurdu swoim urzędnikom. A ci chcą nam zafundować małą Moskwę – betonowe miasto, pozbawione zieleni, w którym priorytet mają samochody, a poszerzanie dróg kosztuje miliony.
Panie Burmistrzu. Pora się obudzić. Nie tędy droga. Chcemy zrównoważonego transportu i właściwej kolejności priorytetów. Tak jak pan Wrębiak kiedyś powiedział: pieszy, rower, samochód. A receptę na dobrą politykę rowerową dostał Pan na biurko — standardy, koncepcja, audyt – gdyby te narzędzia w Brzegu istniały, to nie byłoby konfliktów na ulicach.

 

obietnice burmistrza rowerowy

obietnice burmistrza2 rowerowy

 

Profil na FB: ROWEROWY BRZEG 

 

Wszystko gra!

Gramy 39
Gramy 40
Gramy 26
Gramy 38
Gramy 25
Gramy 37
Gramy 24
Gramy 36
Gramy 23
Gramy 35
Gramy 22
Gramy 34
Gramy 21
Gramy 20
Gramy 33
Gramy 19
Gramy 32
Gramy 31
Gramy 18
Gramy 17
Gramy 30
Gramy 16
Gramy 29
Gramy 15
Gramy 28
Gramy 14
Gramy 27
Gramy 13
Gramy 12
Gramy 11
Gramy 10
Gramy 9
Gramy 8
Gramy 7
Gramy 6
Gramy 5
Gramy 4
Gramy 3
Gramy 2
Gramy 1
«
»

wariacje na pasku