Brzeg  - Ustaw jako strone startowa    Dodaj do ulubionych
LOGO małe 175x100 - strony pozostałe
  04.09.2010.
 
Absolutorium jest PDF Drukuj Email
Andrzej Ogonek   
25.04.2008.


Po obejrzeniu dołączonej prezentacji, która pokazała na co wydano w IV kwartale 2007 r. 829.387,00 zł z miejskiej kasy, w dniu dzisiejszym, 25 kwietnia 2008 r., 13 radnych Rady Miejskiej w Brzegu głosowało za udzieleniem burmistrzowi Wojciechowi Huczyńskiemu absolutorium z tytułu wykonania budżetu miasta za 2007 r., 6 się wstrzymało, ja byłem przeciw.

Prezentacja pokazuje budowę mieszkań socjalnych przy ulicy 6 Lutego 4, która rozpoczęła się 24 października 2007 r., a już 31 października wykonawca przedstawił fakturę za wykonanie w 100 % robót rozbiórkowych, rozbiórki instalacji elektrycznej i wywóz gruzu z rozbiórki na wysypisko.
W dniu 19 grudnia wykonawca zafakturował na łączną kwotę 633.438,36 zł następujące roboty:
- wykonanie w 100 % wszystkich stropów żelbetowych
- wykonanie w 100 % wszystkich robót murowych (zamurowania otworów, przemurowania, ścianki działowe)
- wykonanie w 100 % wszystkich kominów
- wykonanie w 100 % doświetlacza piwnicznego
- wykonanie w 100 % tynków w piwnicy
- wykonanie w 46,65 % poziomów instalacji kanalizacyjnych, choć umowa przewiduje płatność za wykonanie w 100 % danego elementu robót.
Komentować nie będę, liczę, że własne oczy Czytelnika są lepsze od mego komentarza.

Andrzej Ogonek

PS. Jeśli ktoś posiada fotografie, filmy dokumentujące stan tej budowy ale także remontu budynku przy ulicy Piastowskiej 34 proszę o kontakt na e-mail: andogonek@op.pl lub komórkę 668711053

1.
Slajd01.jpg
2.
Slajd02.jpg
3.
Slajd03.GIF
4.
Slajd04.jpg
5.
Slajd05.GIF
6.
Slajd06.GIF
7.
Slajd07.GIF
8.
Slajd08.jpg
9.
Slajd09.jpg
10.
Slajd10.jpg
11.
Slajd11.jpg
12.
Slajd12.jpg
13.
Slajd13.jpg
14.
Slajd14.jpg
15.
Slajd15.jpg
16.
Slajd16.jpg
17.
Slajd17.jpg
18.
Slajd18.jpg
19.
Slajd19.jpg
20.
Slajd20.jpg
21.
Slajd21.jpg
22.
Slajd22.GIF
23.
Slajd23.GIF
24.
Slajd24.jpg
25.
Slajd25.jpg
26.
Slajd26.GIF
27.
Slajd27.GIF
28.
Slajd28.GIF
29.
Slajd29.GIF
30.
Slajd30.GIF
31.
Slajd31.jpg
32.
Slajd32.jpg
33.
Slajd33.jpg
34.
Slajd34.jpg
35.
Slajd35.GIF
36.
Slajd36.GIF
37.
Slajd37.GIF
38.
Slajd38.GIF
39.
Slajd39.GIF
40.
Slajd40.GIF
41.
Slajd41.GIF
42.
Slajd42.jpg
43.
Slajd43.jpg
44.
Slajd44.jpg
45.
Slajd45.GIF
46.
Slajd46.jpg





Masz prawo komentować. Masz prawo się z kimś i czymś nie zgadzać. Masz prawo przekonywać do swoich racji, ale nie masz prawa obrażać czegoś lub kogoś. Komentarz jest Twoją prywatną opinią, redakcja portalu nie ponosi żadnej odpowiedzielności za treści w nich zawarte. W skrajnych przypadkach zastrzegamy sobie prawo usuwania komentarzy, blokowania możliwości ich umieszczania. Zatem dobrze się zastanów nim kogoś lub coś obrazisz. To od Ciebie zależy jak to miejsce będzie wyglądało.
Dopisano (21) >> feed
...
Napisane przez logo, 26 kwiecień, 2008

Brawo, panie Ogonek! To dobrze, że tak troszczy się Pan o gminną kasę. Jako (prze)sławny ekonomista, niech Pan o nią zadba jeszcze lepiej i zrezygnuje z dalszego obciążania nas Pana utrzymaniem, bo tylko przez 4 lata (2003–2006) kosztował Pan nas, mieszkańców, aż 42 023, 81 zł (diety, średnio 883 zł miesięcznie) oraz 12300 zł (dług za czynsz w spółdzielni mieszkaniowej – to też wspólna kasa). A ILE PAN PŁACI PODATKU do miejskiego budżetu, skoro Pana dochód z pracy w tym czasie to 13 176,50 zł (średnio ok. 270 zł miesięcznie)? I to tylko jedna kadencja. A ile kadencji jest Pan radnym? 5 czy 6? To fajny sposób na życie, ale może pora zabrać się do pracy, zacząć płacić podatki i spłacać długi? Lepszy, niż zbieranie „haków” będzie udział w Programie 50 . Wierzę, że Pan sobie poradzi. Życzę w tym powodzenia.

...
Napisane przez (prze)radny, 26 kwiecień, 2008

Logo. Widzę, żeś księgow(y)a bardziej niż ekonomista. I wyznajesz tradycyjny dla pewnego kręgu lumpenliberałów pogląd, że nie złodziej winien, ale ten co go złapał. Masz duże szanse w następnych wyborach. Lepiej już teraz ujawnij swe nazwisko. Bo czas tyka nieubłaganie.

...
Napisane przez logo, 27 kwiecień, 2008

Nie muszę ujawniać swojego nazwiska, bo nie ono jest źródłem mojego utrzymania. I kto tu poczuwa się do winy? A jednak?

...
Napisane przez (prze)radny, 27 kwiecień, 2008

Logo. Jeśli pisałem o ujawnieniu Twego nazwiska, to nie po to, bym chciał Cię za cokolwiek ścigać. To była dobra rada dla Ciebie, byś mógł/mogła upływający czas do rozreklamowania własnej osoby wykorzystać. Ja w żaden sposób do żadnej winy się nie poczuwam. A Tobie podsyłam hasło wyborcze: "Wybierz Logo, będzie Ci błogo."

...
Napisane przez (prze)radny, 27 kwiecień, 2008

Logo. Nawiązując do Twych wyliczeń, przedstawiam własne. Za niewykonanie do dnia 13 marca 2008 r. zakresu robót wg harmonogramu rzeczowo - finansowego przewidywanych do wykonania do dnia 31 grudnia 2007 r. zgodnie z § 13 ust. 1 lit. a pkt 1 umowy ofertowej o treści: „za zwłokę w wykonaniu robót, określonych w § 3 ust. pkt 1 do 5 włącznie w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 ust. 2 za każdy dzień zwłoki w stosunku do terminu określonego w § 3 ust. 3" ZNM powinien naliczyć wykonawcy karę umowną w wysokości 724.008,26 zł (słownie: siedemset dwadzieścia cztery tysiące osiem 26/100 zł). Ten zapis jak i zapis § 13 ust. 1 lit. a pkt 2 jednak przy podpisywaniu umowy zniknął i zastąpiono oba następującym: "za zwłokę w wykonaniu robót, w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto, za każdy dzień zwłoki”. Ponieważ nie jestem prawnikiem, nie odpowiem na pytanie, czy wartość kary umownej należy liczyć od wartości całej umowy, jak wynikało z przytoczonej wyżej treści ofertowej, czy od wartości robót do wykonania w 2007 r. Naliczona od wartości robót do wykonania w 2007 r. kara umowna za ten sam okres wynosi: 121.090,50 zł (słownie: sto dwadzieścia jeden tysięcy dziewięćdziesiąt 50/100 zł). Zgodnie z treścią art. 186 KC mogę dochodzić 10 % znaleźnego od tych kwot. Którą kwotę jako znalezioną mi polecisz? 724.008,26 zł czy 121.090,50 zł? Pierwsza pokryła by wypłacone mi diety z prawie dwóch kadencji. Druga załatwiłaby mój dług w SM ZGODA, którego wszak nie ukrywam.



...
Napisane przez PK, 27 kwiecień, 2008

do krótki vel ogonek vel omyk
Zgadza się, żeś nie prawnik. Tak samo rzecz się ma z Twym "dziennikarstwem śledczo-samorządowym" (o tym kiedy indziej :))
Dla rozjaśnienia twej wiedzy - krynico demokracji - definicja poniżej:

Znalezienie rzeczy –odnosi się do rzeczy : zgubionych, porzuconych bez zamiaru wyzbycia się własności, znalezienia zwierząt. Właściciel rzeczy zgubionej nie traci własności, a znalazcy przysługuje jedynie 10% wartości znaleźnego, jeżeli zgłosi swe roszczenie najpóźniej w chwili wydania rzeczy osobie uprawnionej. Znalazca ma obowiązek zawiadomić o tym osobę uprawnioną do odbioru rzeczy, a jeżeli nie wie kto jest uprawniony albo nie zna miejsca zamieszkania tej osoby, obowiązany jest tzw. organy przechowujące.

pozdr (prze)dochodzeniowe
PWTK

ps prezentacja pierwsza klasa, ale szkoły podstawowej. Polecam Tobie link poniżej. Masz już podwyżkę więc chyba nie będzie problemu :-)
http://helion.pl/ksiazki/pp27np.htm


...
Napisane przez PK, 27 kwiecień, 2008

Strasznie przepraszam
początek jest z błędem winno być
do krótki vel ogonek vel omyk vel (prze)radny

...
Napisane przez (prze)radny, 27 kwiecień, 2008

Panie Kowalczyk. Polecam dyskusję z sobą samym.

...
Napisane przez PK, 27 kwiecień, 2008

do krótki vel ogonek vel omyk vel (prze)radny
Czyli powinienem założyć sobie parę nicków?
pozdr Panie Ogonek
PWTK
ps. Mogę skombinować używana książkę do prezentacji. W bibliotece miejskiej też powinna być :-)

...
Napisane przez logo, 27 kwiecień, 2008

Do (prze)radny. Dziękuję za hasło wyborcze, ale nie skorzystam, bo po prostu nie interesuje mnie to, co dla Pana jest źródłem utrzymania! Proszę sobie wyobrazić, że są ludzie, którzy zarabiają pieniądze nie przepisując protokołów z posiedzeń rady za wierszówkę i nie klecąc grafomańskich donosów, które Pan nazywa felietonami. A Pan wciąż liczy na „drapane”, czyli tym razem „znaleźne”! I to znów z kasy miasta! Zamiast zgadywać, kto pisze do i o Panu i obrażać się na dyskutantów – niech Pan odpowie na moje pytanie – ILE PAN PŁACI PODATKU do miejskiego budżetu? Proszę się nie wstydzić swoich osiągnięć zawodowych. Ma Pan przecież długi staż jako wiceprezes w spółce, która po dwuletniej działalności zawiesiła się w 1991 r. To naprawdę imponujące doświadczenie, warto się nim podzielić z wyborcami. A ja do nich należę!!! Pozdrawiam Pana we wszystkich osobach, o których pisze PK.

...
Napisane przez (prze)radny, 28 kwiecień, 2008

Logo. Wybrałem sobie zawód radnego, ot co. Nie wolno? Kiepsko opłacany i powszechnie wyszydzany. A szczycę się mą biedą, bo świadczy o tym, że to misja a nie kariera. Ze znaleźnym żart był oczywisty, ale pokazujący, dlaczego to miasto takie biedne. Jak się dobrowolnie rezygnuje z takiej kasy, to już nie tylko naiwność. To grzech zaniedbania. Od osiągnięć zawodowych ważniejsze dla mnie życiowe. A te imponujące: troje magistrów, dziś już na własnym chlebie. I czwarta niepełnosprawna od urodzenia córka Agnieszka, dziś licząca już ponad siedemnaście wiosen. Jej jeden uśmiech potrafi cały Twój jad zneutralizować. A działalność spółki o której piszesz wraz z jej narodzeniem zgasła. Czy mógłbym się tak jej uśmiechem cieszyć, gdybym tyrał jak wół dla nędznych miedziaków. Nie starałem się dowiadywać Twego nazwiska, co powtarzam po raz wtóry. I protokołów nie przepisuję. Sprawdź sobie tylko daty, kiedy powstał protokół z jakiejś sesji, a kiedy mój tekst, tę sesję opisujący. A tak chwalon przez Ciebie PK, już dawno padł, próbując robić robotę podobną do mojej. No cóż, pewnie goni miedziaki gdzie indziej. Myślę, że na słowo "przepraszam" za pomówienie o przepisywanie protokołów Cię stać. Dobranoc.

...
Napisane przez PK, 28 kwiecień, 2008

do krótki vel ogonek vel omyk vel (prze)radny
Andrzeju chyba troszkę sie zagalopowałeś. Radny to nie zawód. Sam na sesji mówiłeś, że dietka (teraz przez Ciebie i Jurka powiększona) to rekompensata za utracone korzyści - nie wynagrodzenie. Radny, bowiem (tak mówiłeś) pełniąc mandat, uczestnicząc w sesji pozbawia się niejako części dochodów. U Ciebie jest troszkę inaczej, ale to inna sprawa.
Co do stwierdzenia, że "Od osiągnięć zawodowych ważniejsze dla mnie życiowe." - zgadzam się całkowicie. Tylko chyba pracoholik albo ....(nie chcę używać wulgaryzmów, stąd kropki) może twierdzić inaczej.
Pytanie logo jednak jest istotne. Czyżbyś z "jedynie słusznej i niezależnej" nie pobierał wierszówki. "Blachy" robisz, że aż miło, Jola nie płaci? To pewnie też "dobrowolna" rezygnacja.
pozdr (prze)padnięty
PWTK

...
Napisane przez wyborca, 28 kwiecień, 2008

ludzie przestańcie wygadaywać za przeproszeniem pierdoły przestańcie trwonic nasze pieniądze na takie durne rzeczy jak np. remont jakiegos domku poza Brzegiem dla harcerzy, zacznijcie cos pożytecznego w koncu robic dla Brzegu bo do tej pory tylko słychac czemu jeden sie na drugiego obrazil bo ten zajął mu miejsce na posiedzeniu , ten musi wypaść z rady bo cos tam zataił. Jestesćie żenujące nieroby i jak to powiedzial kiedys premier Belka do jeszcze wiekszych nierobów od Was: DO ROBOTY

...
Napisane przez wyborca, 28 kwiecień, 2008

tak mi sie przypomnialo czym mozecie czas zając na tych posiedzeniach: grochowski gdy kandydowal na burmistrza zapowiadal internet w miescie i co stal sie radnym czy tam przew. i ..? lipa siedzi cicho; dalej co z terenami wojskowymi nieistniejacej jednostki?? idealny teren dla potencjalnych inwestorów co w tej kwestii robicie?? popiszcie troche na ten temat a nie głupoty wypisujecie ....

...
Napisane przez logo, 28 kwiecień, 2008

Do (prze)radny, a właściwie (niepo)radny. Funkcja radnego to nie zawód, a tym bardziej „kiepsko opłacany i powszechnie wyszydzany”, jak Pan twierdzi. To Pan robi parodię z tej zaszczytnej funkcji społecznej! Nie musi Pan dokonywać ekspiacji za swoje postępowanie, podtykając własne dzieci na usprawiedliwienie (nota bene gratuluję, dużo osiągnęły, ale chyba nie brały wzoru z Pana?). Nie zrozumiał Pan moich intencji, zawartych w powtarzanym pytaniu. Chcę po prostu wiedzieć, dlaczego Pan, za moje ciężko zarobione miedziaki, uzurpuje sobie prawo do wiecznego recenzowania i krytyki innych? Tylko recenzowania i tylko krytyki! Szczyci się Pan swą biedą, „bo świadczy o tym, że to misja a nie kariera” Jaka misja? Głosowanie „przeciw” albo wstrzymywanie się od głosu tylko po to, żeby się wyróżnić? Żeby potem „omykiem” po klawiszach wystukać wszystkim radosną wieść, jaki to ja jestem (prze)radny? Jaki (nie)zależny, jaki (nie)zmordowany w tropieniu! A ja nie chcę psa tropiciela na funkcji radnego, ale oczekuję od Pana (wyżej piszący wyborca też): pomysłów na poprawę warunków życia mieszkańców, inwencji i kompetencji!!! Jest pan pracowity (liczba dzieci o czymś świadczy, a to Pan ją podaje jako potwierdzenie własnych osiągnięć życiowych), niech więc Pan przestanie wypełniać miejsca w lokalnych gazetkach, a ten czas przeznaczy na pracę radnego! I co Pan zrobi, jak już dostanie te zdjęcia i dowody, o które Pan apeluje? Pójdzie Pan do prokuratora? Cofnie Pan decyzję o absolutorium? Podejmie trud odwołania burmistrza i rozwiązania tej rady ? A może na znak protestu, rzuci Pan mandat? Bardziej by mnie interesowało, na co Pan proponuje przeznaczyć „odzyskane” miedziaki? Ma Pan już pomysł, czy czeka Pan, aż ktoś coś wymyśli, a Pan będzie przeciw?

...
Napisane przez Kazik, 29 kwiecień, 2008

Wyborca. Masz racje pierdoły wypisują aż śmierdzi. Inna rzecz że takimi sprawami poruszonymi prze pana Andrzeja powinien zająć się prokurator. To tyle. Ruszcie radni ze sprawami dla Brzegu pożytecznymi a nie niepotrzebnie czas tracicie na niepotrzebne mielenie spraw mało potrzebnych choć niewątpliwie koniecznych do wyjaśnienia. Prawda czekam na internet pana Grochowskiego, tunel pod ratuszem też tego pana. Wiele innych spraw życiowych a nie pod "publiczkę".

...
Napisane przez (prze)radny, 29 kwiecień, 2008

Logo. Myślę, że potrzebą pierwszą i najważniejszą na dziś, jest ta z której te pieniądze wypłacono. Czyli jeśli byłby problem ze zrozumieniem, komunalny majątek mieszkaniowy. Trąbię o tym latami, ale Ty wciąż twierdzisz, że nie wiem czego chcę.

...
Napisane przez logo, 30 kwiecień, 2008

(Prze)radny. Wiem, że Pan wie. Sółdzielczy majątek mieszkaniowy się kłania! W sposób skuteczny go Pan ograbia. Może niech Pan wymyśli skuteczny sposób, jak zlikwidować zadłużenia tych, co nie płacą czynszu. Moze sam Pan z tego wynalazku skorzysta? I majątek komunalny sie wzbogaci i Pan zajmie sie pozyteczną pracą! Życzę owocnego myślenia.

...
Napisane przez (prze)radny, 30 kwiecień, 2008

Logo. Skuteczny sposób likwidacji zadłużeń jest jeden. Taka miejska gospodarka, która spowoduje, że w naszym XXI w. każdy mieszkaniec Brzegu, niezależnie od tego w jakich zasobach mieszka, będzie mógł liczyć na to, że gdy powinie mu się noga, straci nagle swe źródło dochodów, zgodnie z zasadą pomocniczości samorząd go wesprze. Dzisiaj ze wspólnej miejskiej kasy może zniknąć dług mieszkańca, który mieszka w komunalnym zasobie, ale już mieszkaniec innych zasobów na to liczyć nie może. Jak więc widzisz z tego wynalazku skorzystać nie mogę. I tu od razu druga sprawa, choć dotykająca tylko tej komunalnej części. Od wielu lat - domagał się tego w 2003 r. Mariusz Sokołowski - miasto powinno mieć uchwałę, określającą zasady, na których mieszkaniec w sytuacji, jaką opisałem wyżej będzie mógł mieć obniżoną stawkę czynszu. Nie ma jej do dziś. Łamie zresztą w ten sposób prawo, ponieważ jest to wymóg zapisany w ustawie o ochronie praw lokatorów i dodatkach mieszkaniowych. I teraz sprawa trzecia, tym razem mnie dokładnie dotycząca. Wymogi, jakie stawiane są osobom, którym obiektywnie - z powodu ich dochodów - dodatek mieszkaniowy należny, powodują, że miasto na wydatkach na ten cel oszczędza, a mieszkańcy, tacy jak ja, mają długi. Gdybym taki dodatek otrzymywał, to nawet jeśli miałbym jeszcze dług, to nie taki, jak mam. Dziękuję za życzenia owocnego myślenia. Będę musiał chyba sam przygotować projekt uchwały Rady Miejskiej w sprawie zastosowania obniżonej stawki czynszu, bo jak wskazałem wyżej, od 2003 roku, służby burmistrza nie znalazły na to czasu. A burmistrz ma chyba na głowie "poważniejsze" sprawy.

...
Napisane przez krótki, 01 maj, 2008

No, no, no. Trochę mnie było, a tu się nawyrabiało. Marcinek znów chłopaków z kominiarkami wypatrywać będzie?

...
Napisane przez krótki, 01 maj, 2008

Oj chyba długo mnie nie było, bo nawet słowo "nie" przed słowem "było", w poprzednim wpisie uciec zdołało.

Dodaj


Wpisz ten kod


busy
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 

 
Kontakt | Regulamin | Zgłos bład | Reklama
  Copyright © 2005-2007 Brzeg.com.pl  Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.  
Specjalne podziękowania za inspirację pracy nad portalem dla Agnieszki