Brzeg  - Ustaw jako strone startowa    Dodaj do ulubionych
LOGO małe 175x100 - strony pozostałe
Start
  09.09.2010.
 
Remont zabytkowego kościoła PDF Drukuj Email
źródło Radio Opole   
21.05.2009.
krzyzaKościół Podwyższenia Św. Krzyża w Brzegu będzie mieć nowy dach. Ten osiemnastowieczny obiekt po  latach doczekał się remontu. Prace dekarskie ruszyły w ubiegłym tygodniu





Barokowy kościół jest drugim zabytkowym obiektem, który otrzymał dofinansowanie od władz Brzegu. W ubiegłym roku ponad milionową dotację na remont zabytkowej katedry otrzymała parafia Św. Mikołaja.

Więcej w Radio Opole

(tekst poprawiony dzięki czytelnikowi "taju")


Masz prawo komentować. Masz prawo się z kimś i czymś nie zgadzać. Masz prawo przekonywać do swoich racji, ale nie masz prawa obrażać czegoś lub kogoś. Komentarz jest Twoją prywatną opinią, redakcja portalu nie ponosi żadnej odpowiedzielności za treści w nich zawarte. W skrajnych przypadkach zastrzegamy sobie prawo usuwania komentarzy, blokowania możliwości ich umieszczania. Zatem dobrze się zastanów nim kogoś lub coś obrazisz. To od Ciebie zależy jak to miejsce będzie wyglądało.
Dopisano (18) >> feed
...
Napisane przez taju, 22 maj, 2009

2 błędy w tekście: kościół pochodzi z XVIII wieku, nie jest więc obiektem szesnastowiecznym. A poprzedni remont, wprawdzie tylko wnętrza (renowacja polichromii), zakończył się zaledwie 9 lat temu więc nie można też pisac o kilkunastoletnim odstępie od poprzedniego remontu.

...
Napisane przez Kazik, 23 maj, 2009

Taju nie czepiaj się szczegółu. Dach nie był remontowany. Należy się jak koniowi siano ten remont. I po sprawie.

...
Napisane przez Marcinek, 24 maj, 2009

A Gimnazjum Piastowskiemu się nie należy? Jak miasto zadba o swoje zabytki i doprowadzi je do przyzwoitego stanu dopiero wtedy powinno myśleć o wsparciu remontów świątyń. Tylko wsparciu, bo główny ciężar powinien leżeć na barkach właściciela.

...
Napisane przez krótki, 24 maj, 2009

Marcinku. A to aby nie Twoi kumple z SLD w Radzie Miejskiej za dotacjami dla obu kościołów głosowali? I nadal w SLD są? Co na to rzecznik prasowy powiatowej SLD Marcin Barcicki?

...
Napisane przez Marcinek, 24 maj, 2009

Krótki.Proponuję żebyś się przelogował. Jako (prze)radny sobie przypomnisz jak to miało być z remontami dachów wg burmistrza. Wprowadził radnych w błąd i tyle.

...
Napisane przez krótki, 24 maj, 2009

Marcinku. Co być miało, a nie jest, nie PiSze się w rejestr. Ale z Twoich kumpli to chyba kiepscy radni są, skoro dali się tak burmistrzowi wykolegować. Ciekawe w czym jeszcze burmistrz ich wykoleguje? Ciekawe, czy rzecznik prasowy brzeskopowiatowego SLD w naszą dyskusję się włączy?

...
Napisane przez Marcinek, 24 maj, 2009

Raz mnie już demaskowałeś, ale jak widać nie do końca Ci się to udało. Moje skłonności grafomańskie nie czynią mnie rzecznikiem prasowym. Jestem tylko sekretarzem koła i wyrażam tu tylko swoje opinie.

...
Napisane przez krótki, 24 maj, 2009

Słusznie Panie Sekretarzu. Mea culpa, by Tyczyńskim się posłużyć. Ale z jego culpą to i tak kojarzyć Ciebie trzeba.

...
Napisane przez Kazik, 24 maj, 2009

Nie rozumiem waszych dyskusji że ktoś kogoś wykolegował dając pieniądze na remont dachu zabytkowego kościoła ale i pięknego. Obudźcie się. Dla Gimnazjum niech znajdzie się właściciel lub użytkownik, to wtedy można rozmawiać o dotacji na remont. Puki co nie ma właściciela ani użytkownika.

...
Napisane przez Kazik, 24 maj, 2009

Marcinku świątynia, biorąc pod uwagę że w Polsce jest 90% wiernych, jest nasza i z naszych podatków może być dotowany remont dachu. Bo dach jest o tyle ważny że gdy będzie dziurawy to zabytek szybko straci swą właściwość zabytku i stanie się kupą gruzu.

...
Napisane przez krótki, 24 maj, 2009

Kaziku. Więcej orientacji. Właścicielem gimnazjum jest miasto, a więc i Ty. A znalezienie nowego właściciela lub użytkownika w dzisiejszej bryndzy na rynku nieruchomości dodatkowo ograniczone brakiem zgody poprzedniego właściciela, jakim państwo było, a więc też Ty, na komercyjne wykorzystanie tego budynku.

...
Napisane przez Kazik, 25 maj, 2009

(krótki) Nie jestem pewny czy akurat miasto. Miasto było właścicielem na pewno przed oddaniem w ręce Policji(dawnej Milicji)Teraz pewnie tylko burmistrz wie czyj ten rupieć jest. Za kilka lat to nawet nikt nie będzie chciał nawet kupić go za 1 zł. Takie pomysły aby w tym budynku urządzić bibliotekę to są śmiechy.Biblioteka dla całego województwa chyba Opolskiego i Dolnośląskiego może zapełniła by wszystkie pomieszczenia albo i jeszcze nie. Miał być filią Uniwersytetu Wrocławskiego , ale to przed Policją i nic z tego nie wyszło i pewnie nie wyjdzie. Szkoda zabytku i obiektu. A co do orientacji, to raczej tobie by się przydała lekcja dobrego wychowania bo nie masz orientacji co można pisać a co nie wypada.

...
Napisane przez krótki, 25 maj, 2009

Kaziku. Jak nie wierzysz, w to co napisałem, zapytaj burmistrza, skoro twierdzisz, że tylko on wie, czyj, jak to ująłeś, ten rupieć jest. Śmiejesz się z pomysłu biblioteki, to przedstaw lepszy, a gdy jeszcze wskażesz, skąd miasto na jego realizację pieniądze dostać może, to może jakąś nagrodą burmistrz Ci sypnie. Dobre wychowanie natomiast nakazywałoby Tobie wykazać, że moja informacja jest nieprawdziwa.

...
Napisane przez Kazik, 25 maj, 2009

Zamiast napisać "więcej orientacji" mogłeś napisać np. "mylisz się wać pan" inaczej by to brzmiało. Tak śmieje się z biblioteki bo ona by zajęła 1/10 powierzchni a co resztę? Ja nie jestem od pomysłów. Od tego są dobrze płatni urzędnicy. A my jako obywatele tego grodu mamy taki luksus że możemy wybrzydzać i śmiać się z ich pomysłów. Nie prawdarz? Grosza za pomysły niechcę. Mam gest no nie? Poddam jeden pomysł pod rozwagę np. hotel **** ewentualnie *****. Przydał by się w sąsiedztwie Zamku i KOścioła.

...
Napisane przez krótki, 25 maj, 2009

Kaziku dobrze. Niech będzie Waćpan niedokładnie czytasz. Bo kilka postów wyżej napisałem, że państwo oddając miastu gimnazjum zastrzegło, by komercji tam nie uprawiać. A hotel to co, obiekt użyteczności publicznej? Chyba jednak bliżej do domu p.......ego, nieprawdaż. Ale niech Ci się darzy i marzy.

...
Napisane przez Kazik, 26 maj, 2009

Nigdy nie można pozwolić aby w tak szacownym miejscu (Gimnazjum Piastowskie) był dom publiczny. To co wypisując nawet żartem nie uchodzi.

...
Napisane przez krótki, 26 maj, 2009

Kaziku, chciałbym Ci przypomnieć, że był POmysł obecnego dyrektora Urzędu Marszałkowskiego, a ówczesnego szefa brzeskich klawiszy, kandydata na posła także, by w gimnazjum lekko skazanych osadzić. A w celach do różnych rzeczy ponoć dochodzi. Powszechny sprzeciw radnych miejskich, a i burmistrza niechęć temu zapobiegły, tyle, że od tamtej pory, mimo niespełnionych zapowiedzi pojawienia się tam Europejskiej Akademii Samorządu Terytorialnego, nic nowego poza pomysłem urządzenia tam siedziby Urzędu Miasta i Starostwa, na co jednak chronicznie brak kasy, bo lepiej przecież stadiony za grube miliony modernizować, nie ma. Jeśli więc choćby klęcząc wymyślisz coś lepszego niż wyśmiewana przez Ciebie biblioteka, miasto i mieszkańcy będą Ci pewnie wdzięczni.

...
Napisane przez Kazik, 26 maj, 2009

Nic dodać. Najlepiej zostawmy projekty zagospodarowania Gimnazjum Burmistrzowi i jego armii urzędników. Mają wszystkie możliwe preferencje i dostęp do informacji , niech myślą. Ja biedny robaczek nic nie wymyślę.

Dodaj


Wpisz ten kod


busy
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
 

 
Kontakt | Regulamin | Zgłos bład | Reklama
  Copyright © 2005-2007 Brzeg.com.pl  Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.  
Specjalne podziękowania za inspirację pracy nad portalem dla Agnieszki